This Is Me - Kapitel ett




1. Flygplan. 2. Santa Monica. 3. Melody på flygplatsen.

Jahopp, nu ska jag berätta lite om mig själv. Melody Carter är mitt namn. 15 årig tjej som har båda fötterna på jorden. Men varför skulle jag inte ha det? ;) Häromdagen fick jag reda på att jag vunnit en tävling om att få gå på premiären av MovieStar Awards som håller till i Santa Monica. Jag var med och tävlade på Justin Biebers hemsida och jag har alltså vunnit ett hotell för två dagar och att få gå på röda mattan och showen av showen. Ni kan inte ana hur glad jag blev när dom ringde hem häromdagen och berättade nyheten. Gud vad glad jag blev, hur glad som helst. Men nu tillbaka till nuet.

Arlanda flygplats. Känns underbart att vara här. Och veta att om några timmar så befinner jag mig i Santa Monica och går runt bland tusentals kändisar. Röda mattan börjar 22:00 så lite stressigt är det. Klockan är 05.40 och det tar 10 timmar att flyga dit. Planet går om en timme. Jag öppnar dörrarna in samtidigt som jag drar i resväskan. Inuti är det massor av folk som verkar stressa till sina Terminaler. Men självklart är det stressigt på flygplatser. :) Jag ser att det står Santa Monica på skylten. Jag ska tydligen gå till Terminal 5.

Mina föräldrar hade delade åsikter om jag skulle få åka själv eller inte. Pappa tyckte att det gick bra samtidigt som mamma vägrade. Men på något sätt så lyckades jag övertala dom. Jag sa nämligen att det kommer finnas massor av vakter runt omkring eftersom ett flertal kändisar kommer bo på massa hotell. Då gick det tydligen bra.

"Ni som ska åka till Santa Monica bör gå till Terminal 5 inom 10 minuter. Flyget åker tidigare än väntat, så var beredda att få gå ombord snarast" Jag lyssnar på meddelandet sen går jag till en bokhandel som är närmast Terminal 4. Jag tittar en liten stund bland böckerna. Fallen Ängel är boken som väcker mitt intresse. Så jag skyndar mig till kassan och betalar. Sedan springer jag som en puma till Terminal 5. Folk har redan börjat gå ombord på planet. Jag visar mitt pass och får sedan gå ombord som alla andra. Flyget var i färgen rosa och det stog något konstigt på planet, gulligt. Jag sätter mig på min plats och tar upp boken jag köpte. Det dröjer ett tag innan planet lyfter. Men efter en halvtimmes väntan så åker vi äntligen upp i luften. Det pirrar till i magen då jag igentligen inte gillar att flyga, men jag tänker istället på hur underbart det ska bli ikväll. Efter att ha läst under halva vägen så kommer en flygvärdinna som börjar prata med mig.

"Gud vad modig du är som sätter dig på ett flyg själv. Hur gammal kan du va? Vill du ha någonting att dricka eller någon kaka eller något?" Flygvärdinnan ler mot mig. Jag tittar på hennes namnskylt och det står Lovisa. Hon hade långt mörkt hår och fräknar i ansiktet.

"Hej, tack så himla mycket. Jag vann en tävling så jag ska gå på MovieStar Awards ikväll. Det var väl därför jag åkte själv. Annars skulle jag aldrig vågat. Nej jag behöver ingenting"

Hon nickar och går vidare. Jag dyker sedan ner i tidningen Veckans Nu! Som jag köpt för rätt länge sedan men inte tagit mig tid att läsa. Tydligen har Heidi Montag gjort yttligare skönhets operationer. När inser tjejen att det gått för långt? Efter att ha läst i nästan 9 timmar så landar vi. Ögonon är riktigt trötta men skitsamma. IKVÄLL kommer jag ha så sjukt kul! Planet landar och folk går ut. Jag väntar ett tag innan jag också går mot trappen ner från planet, SANTA MONICA HERE I COME! 24 grader.

___________________________________________________________________________
KOMMENTERA! Jag vet att den är rätt seg i början. Och det här är en kärleksnovell och Justin är inblandad. Haha, men ni får vänta några kapitel innan det händer någonting, men jag kan avslöja att i Kapitel 2 kommer Justin komma in lite i novellen iallafall, haha. :)

Nästa kapitel kommer ikväll! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback