This Is Me - Kapitel fem




1. Selena påväg till skolan. 2: Skolbuss. 3. Melody vill skicka till Justin. 4. Melodys öga.

När taxibilen parkerar på gatan så öppnas dörren hemifrån försiktigt. Mamma och pappa springer ner för trappen och kommer emot mig och kramar mig. Jag ger taxichaffören pengarna sedan åker han iväg. Jag ger dom en kram samtidigt som en tår faller ner från min kind. Jag vill mest av allt krama Justin just nu. Efter att ha kramat dom så tar jag mina väskor och går upp på mitt rum. Jag lägger mig på sängen och gråter en lång stund, jag bara gråter och gråter. Allt känns fruktansvärt. Bättre känns det ju att det är skola imorgon. Eller inte. Det knackar på dörren och mamma kommer in. Karin undrar vad som hänt. Men jag vill inte ens svara på den frågan.

"Såja, får vi se bilderna nu?" FAN jag fotade ju ingenting alls, även fast jag lovade att göra det. Jag var helt upptagen med annat. Mamma blir arg när hon fick höra svaret men jag berättade att jag inte hade någon tid alls att göra det. Hon går ut för att jag ber henne. Jag gråter ännu mer och tar fram mobilen. Jag vill igentligen bara skriva till honom att jag är helt förälskad. Men precis innan jag ska skicka så känns det dumt. Jag låter som vilket Bieber fan som helst. Men jag gillar honom för den underbara människan som han är. Han gjorde verkligen allt för att jag skulle ha det kul. Vilket var underbart.

Klockan var bara åtta på kvällen. Men skitsamma. Skolan var dagen efter så jag bestämde mig för att lägga mig och sova. Det kändes skönt att bara lägga sig i sängen. Men jag ville överhuvudtaget inte somna. Jag var rädd att jag skulle drömma drömmar om Justin och hur underbar han är. Är jag kär? Jag hoppas verkligen inte det.

"MELODY, det är 20 minuter kvar innan skolan börjar. Du måste vakna. " Jag slänger mig genast upp ur sängen. Mamma hade tydligen försökt väcka mig 10 ggr innan. Men jag var väldigt svårväckt. Jag bestämmer mig för att ta på en t-shirt med tryck och en kofta över det med mörka jeans till. Satt bara upp håret i en knut och sket i sminket helt. Vem skulle jag sminka mig för? Fanns absolut ingen anledning till att göra det.

Idag tog jag skolbussen. Bara för det tar endå 20 minuter med buss in till skolan och jag ville komma i tid så jag tog den. Massor av folk som verkade vara försenade verkade det som. Massor av folk som sprang runt iallafall. Hoppas verkligen skolan börjar en halvtimme senare eller något. Hade ingen lust att komma försent idag. När jag kom fram så satt alla i klassrummet. Så typiskt. Min kompis Melissa ropade på mig så jag satte mig igämte henne. Vi såg på film på Engelskan så var ju inte värdens viktigaste lektion heller. Det vibbrerade till i ficken och jag tog upp mobilen. Justin hade skickat.

"Hoppas du är i skolan och jobbar. Jag saknar dig! Är i studion och spelar in en ny låt. Puss. ♥ Bara tanken av att han valde att smsa mig fick mig att få fjärilar i magen. Jag försökte dölja det så bra jag kunde så att läraren inte såg att jag smsade.

"Puss, ♥ Hoppas jag får höra någon dag (aa) Självklart är jag i skolan och har Engelska och tittar på film. Saknar dig mer en mest. Tack för den underbara kvällen jag fick med dig. "

Sedan fokuserade jag på engelska lektionen. Melissa var självklart ivrig med att fråga hur det var att gå på MovieStar Awards. Men jag visste inte riktigt vad jag skulle berätta. Att jag mött min livs kärlek? Och att det var i Justin Bieber? Nej det skulle nog inte riktigt gå. Hon skulle inte precis tro mig heller för den delen. Jag beättade för henne att jag mött massor av kändisar iallafall. Och att jag träffat en kille på kvällen som tog mitt hjärta med storm. Självklart ville Melissa veta allt. Men jag sa att hon var tvungen att vänta ett litet tag.

Dagen gick förbi rätt förvånandsvärt fort. Vi hade bara matte och SO samt NO efter det. Vilket är några av mina favoritämnen så det gick jättebra. När jag kom hem så gick jag in på Justin's twitter. Hans senaste 3 tweets var så gulliga.

"Cutest girls on earth are from Sweden"
"Going to the studio for new tracks and new songs for #Believe. It is going to be amazing. I promise u all. I have a new song going on, a girl I meet last night, she is so fantastic"
"Miss you. "

Jag hoppas dom är riktade mot mig. Skulle va hur skönt som helt. Jag hoppas han gillar mig på det sättet som jag gillar honom.

______________________________________________________________________
KOMMENTERA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback