This Is Me - Kapitel fyra




1. Melody på LAX flygplats. 2. Melody gråter. 3. Justin kysser Melody.

Vi börjar med att slänga oss i den gigantiska poolen. Jag tar på mig min blåa Bikini. Justin slänger sig i vattnet samtidigt. Vi simmar omkring tillsammans och leker. Det roligaste var faktiskt när vi körde hålla andan leken. Man kände sig sådär barnslig igen. Mamma och pappa hade hört av sig under hela kvällen. Men jag sket i att svara, hade det för underbart här med Justin för att prata med dom. De hade säkert bara dåliga nyheter endå. Efter att ha badat ett tag så kliver vi upp och byter om till varma kläder. Justin och jag byter nummer och sen lägger vi oss i soffan. Justin går och hämtar chips, chocklad och popcorn och tänder den mysiga brasan. Vi bestämmer att vi ska se A Walk To Remember så Justin sätter också igång filmen.

Vi bara sitter där i soffan och jag lutar mig mot Justin. Den gulligaste scenen ur filmen är faktiskt när tjejen blir attackerad av photoshopade bilder som inte är sanna där hon är naken. Och då hjälper han till och bryter kontakten med sina vänner pågrund av henne. Det är sånt som gör kärleken vacker.

Efter filmens slut så bestämmer vi oss för att lägga oss. Jag bestämmer mig för att sova med Justin. Han verkar inte ha något emot det. Ikväll är min sista kvällen här. Det blir somsagt bara en dag. Känns ganska trisst för att jag gillade detta ställe. Några sekunder senare så somnar vi båda 2.

Morgonen därpå så vaknar jag av doften av våfflor. Jag tar på mig ett par svarta tights, en gul tröja och en hoodie över det. När jag kommer ner så står Justin och har gjort frukost. Vilken gentleman han är alltså. Helt sjukt!

"Jag gjorde frukost till dig. Sista morgonen du är här ju. Du förtjänar det." Han kommer emot mig och ger mig en puss på pannan.

Vi sätter oss ner och njuter av den goda frukosten. Justin berättar att han inte blir längre här i Santa Monica heller. Han ska till Brasilien på konsär imorgon, så det blir stressigt för honom också. Han berättar lite om schemat för alla konsärer och vart han kommer befinna sig. Men han kommer inte komma till Sverige enligt honom själv. Han frågar vad jag kommer göra när jag kommer hem.

"Hmm, blir väl skolan i vanlig ordning" Säger jag och gäspar. Det händer inte mycket intressantare saker i mitt liv. Skolan tar liksom upp all sin tid. Klockan börjar bli mycket så jag bestämmer mig för att åka in till flygplatsen. Planet går om 2 timmar. Precis när jag tänkte ringa taxi så erbjuder Justin sig att köra in mig. Så självklart säger jag ja. Det är inte sån bra stämning i bilen. Jag är mest ledsen för att åka hem. Så jag fäller en och en annan tår. Allt känns hemskt. Allt är så bra här borta. Vill inte spendera flera år till i Sverige. Det suger. Jag tar med min packning och vi går in tillsammans. Jag checkar in mitt bagage. Vi går till en toa. Och där tar Justin upp mig och trycker mig mot väggen. Vi kysser varandra en lång stund. Men sen avbryter jag honom med att jag måste gå.

"Lova att smsa mig. Jag kommer tänka på dig varje minut" Säger Justin och lutar sig mot mig.
"Självklart, jag kommer sakna dig" Och jag tar mina fingrar för hans läppar. Sen ger jag honom en kram och går till Terminal 4 där mitt flyg går.

Under dom jobbiga flygtimmarna så ligger jag mest och gråter. Jag kommer sakna honom sjukt mycket. Det känns som timmarna går fortare denna gång för att man inte har något att se fram imot. Jag går med ledsen blick ner för flyget och hämtar mitt bagage och ringer en taxi hem.

___________________________________________________________________
KOMMENTERa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback